Új, illetve általunk felújított minőségi szint
Természetesen az öntvényeken található oxidáció nyomait nem minden esetbentudjuk eltüntetni és amennyiben nem olyan mértékű károsodásról beszélünk, hogy amiatt a házat selejtezni kellene, akkor azokat újra fel fogjuk használni.
Célunk azonban mindig ugyanaz: a lehető legjobban megközelíteni az új alkatrész szintjét.
Kívül, belül.
Visszavételre elfogadható minőségi szint
Utolsó használati szintnek megfelelő állapot, normál elhasználódás nyomaival, magyarul működésképtelen, de felújítható cseredarab.
Rendelkezik a cikkszám azonosító táblával, minden részegysége megtalálható, nem sérült a ház, az esetleges oxidáció mértéke még lehetővé tesz egy általunk elfogadott szintű felújítást.
Kizárólag eredeti járműgyártói, illetve elsőbeépítési forrásból származó alkatrészt veszünk vissza cseredarabként és nem fogadjuk el az ún. utángyártott alkatrészeket.
Elutasítást jelenthet továbbá: sérült, repedt öntvény, korábbi bármilyen deformáció, szakszerűtlen javítás, átalakítás, hegesztés, ragasztás, megmunkálás, vagy hősokk nyomait mutató alkatrész (illetve kollégáink egyedi elbírálásától függően csökkentett áron tudjuk beszámítani).
Kompresszorok esetén a forgattyúsház, a hajtókar és a főtengely sérülése esetén szintén nem tudjuk elfogadni cseredarabként.
Elektropneumatikus szelepek esetén amennyiben az elektromos részegységgel nem tudunk szabvány kommunikációt felépíteni, szintén nem tudjuk cseredarabként elfogadni, a korábban kifizetett cseredarabfelárat jóváírni.
Erősen elhasználódott szint, feltételesen elfogadható
Az elvek megegyeznek az előbb leírtakkal, bizonyos részegységek nagyobb mértékű sérülése esetén azonban munkatársaink rugalmas mérlegelése alapján még elfogadhatjuk cseredarabként. Tipikusan ide tartozik például a hiányzó azonosító tábla, amit általában pótolni tudunk. Célunk a problémamegoldás, nem pedig a felesleges akadékoskodás, ezért minden esetben tényekkel támasztjuk alá döntésünk okait.
Cseredarabként elfogadhatatlan, hiányos szint
Sok esetben kapunk ehhez hasonló alkatrészeket, amelyeket sajnos nem áll módunkban elfogadni. Leggyakoribb problémák az öntvény sérülése, túlzott mértékű oxidációja, vagy olyan "mesteremberek" keze nyoma, akik után már nem lehet a műszaki és gazdaságossági megfontolások alapján felújítani az alkatrészt.
Szintén nem fogadunk el olyan cseredarabokat, amelyeket más műhelyben már megbontottak (illetve több kevesebb sikerrel és csavar szakadás árán megkísérelték azt), vagy amelyről, amelyből részegységeket leszereltek, eltávolítottak.